درمان خروپف با لیزر

درمان خروپف با لیزر یکی پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای برطرف کردن خروپف است . این روش کاملا ایمن و بدون خونریزی است و در چندین جلسه با زمان کمی انجام میشود . بدون درد و بدون نیاز به بی حسی  است و به عنوان یکی از پیشرفته ترین روشهای درمانی روز دنیا محسوب میشود .

به مرور زمان پوست بدن و بافت های بدن  دچار شل شدگی میشوند و همین مسئله در سقف دهان هم اتفاق میفتد و آرام آرام سقف دهان حالت شل شدگی پیدا میکند و شب هنگام خواب باعث افزایش خروپف میشود . بوسیله لیزر فوق پیشرفته فوتونا طی چند جلسه آرام آرام باعث سفت شدن سقف دهان میشود و به مرور زمان از شدت خروپف کم میشود .

اثرات درمانی این روش بسیار عالی و موثر است .

برای شروع کار ابتدا نیاز است یک مشاوره اختصاصی گوش و حلق و بینی انجام بشود که بصورت کامل منشاء خروپف مشخص بشود . در مواردی نیاز است با انجام روشهای تشخیصی پیشرفته مثل سی تی اسکن و یا معاینه با دستگاههای ویژه نواحی پشت حلق دیده بشود .

درمجموع یکی از مهمترین علل ایجاد خروپف شلی عضلات ناحیه حلق و گردن است و یا نیاز است جراحی انجام شود و یا با لیزر فوتونا این بافت سفت بشود . یکی از مهمترین عوارض جراحی این است که در نواحی پشت حلق میزان کشیدگی بافت نامتقارن باشد که هنگام بلع غذا باعث میشود مقداری از مواد غذایی به نواحی پشت حلق و انتهای بینی منتقل بشود  .

آیا انجام لیزر برای درمان خروپف دردناک است ؟

خیر هیچگونه دردی ندارد . هنگام انجام کار برای افرادی که کمی احساس سوزش و گرمی در ته حلق دارند قبل از انجام لیزر اسپری بی حسی زده میشود و میزان درد صفر میشود .

آیا انجام لیزر همراه با خونریزی است ؟

خیر انجام لیزر بسیار سطحی و بدون خونریزی است .

آیا بعد از انجام لیزر نیاز به استراحت در منزل داریم ؟

خیر انجام این کار حدود ده الی پانزده دقیقه طول میکشد و افراد بعد از انجام لیزر میتوانند به راحتی به زندگی عادی خودشان برگردند

برای رسیدن به نتایج مطلوب چند جلسه درمان نیاز است ؟

فرق انجام جراحی خروپف با درمان لیزری چیست ؟

در روش جراحی میزان بافت شل شده را با جراحی بر میدارند ولی در روش درمان لیزری این بافت سفت میشود برای درک بهتر یک مثال برایتان میزنم بافت بدن مثل کش دارای خاصیت کشسانی است و به مرور زمان میزان قدرت کشسانی کم میشود و حالت شلی افتادگی پیدا میشود در روش جراحی میزان بافت اضافه بریده میشود و در حالت لیزری این بافت سفت میشود .